Merkpaspoort Berkelland met identiteit en positionering naar de gemeenteraad


BERKEKLLAND – Het Merkpaspoort waarin de identiteit van Berkelland wordt beschreven, is aangevuld met het onderdeel ‘positionering’. Naar de ‘positionering van Berkelland’ is onderzoek gedaan als vervolg op de peiling van Berkelland Spreekt naar de ‘identiteit van Berkelland’. Deze onderzoeken maken deel uit van het project ‘profilering van Berkelland’ (promotie, marketing, branding). Het Merkpaspoort van Berkelland wordt voorgelegd aan de gemeenteraad.

Aan het onderzoek naar de identiteit namen 637 inwoners/ondernemers deel. Aan het onderzoek naar de positionering deden 411 inwoners/ondernemers mee. Via een open link hebben ook 59 (toeristische) ondernemers hun bijdrage geleverd.

Aanpakkers!
Positionering voor de markt ‘Bedrijven’ is: ‘Aanpakkers!’. We zetten Berkelland neer als gemeente met mensen met een oersterk arbeidsethos, met veel ondernemers waarbij zakelijk naoberschap de norm is en een actief zakelijk netwerk bestaat én de gemeente ondernemen faciliteert.

Ruimte!
Positionering voor de markt ‘Bewoners’ is: ‘Ruimte!’ We zetten Berkelland neer als een gemeente waar ruimte is om fijn te wonen, maar waar ook ruimte is om te zijn wie je bent, voor initiatieven en voor andere meningen en perspectieven.

Avontuur!
Positionering voor toeristen: Dé plek voor avontuur! We zetten Berkelland neer als een gemeente waar je avontuur kunt beleven in brede zin. Door ons decor – de Berkellandse landschappen – met de Berkel waar je kunt kanoën en suppen, onze bossen waar je kunt mountainbiken en survivalruns kunt doen. Ook door onze accommodaties die Oer zijn, waar je kunt vuurtjes stoken en back to nature kunt gaan. Bij ons kun je avonturen beleven die te maken hebben met de geschiedenis van onze plek. Door bijvoorbeeld het beleven van het verhaal van Jonker Joost uit Ruurlo en de Heren van Borculo.

Strategie
Op basis van het Merkpaspoort worden strategieën uitgezet om Berkelland voor Bewoners, Bedrijven en Bezoekers te profileren. Dit is de ‘Merkroute van Berkelland’; een strategisch actieplan. De strategische keuzes kunnen worden gebruikt als bouwstenen voor uitvoering in de volgende bestuursperiode.

 

 

Scroll naar boven